nic...
Foto Foto Foto Foto Foto Foto Foto

 

  • Školní rok začíná 1. září a končí 31. srpna
  • Během školních prázdnin naše škola prázdniny nemá. Škola je uzavřena pouze jeden týden v červenci a mezi Vánoci. O prázdninách je provoz  omezen pro potřebu rodičů na 1 třídu
  • MŠ je uzavřena jen o státních svátcích

CO DĚTI V MŠ POTŘEBUJÍ:

  • Pohodlné oblečení do třídy na hru a práci
  • Oblečení na pobyt venku – starší
  • Náhradní oblečení – podle ročního období a věku dětí(spodní prádlo, punčocháče, ponožky)
  • Na odpočinek pyžamo
  • Celoročně pláštěnka a gumovky

PROVOZ ŠKOLY 6,30 – 17,00 HOD.

 

Děti se ráno schází od 6,30 hod. v jedné ze tříd a v 7,30 se rozdělují. Odpoledne po odpočinku se také schází na odpoledne v jedné z tříd.

Kde se děti ráno schází a odpoledne rozchází, poznají děti i rodiče na rozcestníku v chodbě školy podle zavěšených fotografií učitelek pod jednotlivým ukazatelem třídy V Doupěti a Na Větvi

Příchody dětí nejsou nijak limitovány, je to na Vás, musíte si však uvědomit, že pozdějším příchodem děti připravíte dopoledne o spontánní hru a výtvarnou či pracovní činnost.

rozcestník    

Ranní hry:

  • děti po příchodu do MŠ se vždy věnují výtvarné nebo pracovní činnosti orientované k tematickému bloku – volíme tento systém z několika důvodů:

- děti jsou ráno odpočinuté a na práci se mnohem lépe soustředí

- je možný individuální přístup při práci, děti přichází postupně

- děti mají větší prostor pro svou práci než při spol. tvoření

- máme čas na rozhovor o práci s dětmi

  • volná hra dětí s hračkami, námětovými hrami, stavebnicemi atd. – dbáme na úklid své hračky při změně hry
  • umožňujeme dětem si pro vlastní tvořivou hru vzít další pomůcky – deky, polštáře, desky, atd.
  • vlastní hračky z domova si děti mohou nosit za předpokladu půjčování svým kamarádům nebo společné hry
  • učíme děti dělit se o hračky, a nebo kulturně a slušně se domluvit
  • moment před úklidem je vždy oznámen a to hudbou, říkankou, rozpočitadlem s krátkým rozhovorem a následným úklidem společně se všemi dětmi

Přátelské kolo:

  • přátelské kolečko je každodenním setkáváním malých i velkých, momentem zklidnění, soustředění, řešení spol. problémů, nebo jenom vyjadřováním vlastních pocitů a prožitku, motivací pro další činnosti, je to čas, který věnujeme prohlubování společného přátelství nás všech a utužování citových vazeb
  • učíme se zároveň respektovat jeden druhého, naslouchat, sdělovat

Čas po svačině:

  • využíváme doby, kdy děti postupně dosvačují, ke grafomotorickým činnostem, plošnému prostorovému konstruování, sestavování, grafickému řešení úkolů, nebo kruhové pohybové dráze
  • děti využijí čas před hlavní vzdělávací částí, kterou chceme začínat se všemi dětmi

Hlavní vzdělávací část:

  • začínáme vždy pohybovou aktivitou – rozmanité pohybové hry, hry s hudbou, zahřívací aktivity - a poté se věnujeme projektovému tématu ve formě různých her a činností v celé skupině, malých skupinách
  • každodenní program dětí má napomáhat zdravému způsobu života dětí
  • výchovný, psychohygienický účinek denního programu je pro rozvíjení dítěte a jeho zdravé prospívání v mnoha ohledech určující
  • hodně využíváme dramatiky a všech možných názorných pomůcek pro lepší navození a prožití projektu
  • hudba a zpěv je každý den, zpíváme společně obě třídy, hra na nástroje a bubny
  • zařazujeme jógová cvičení, protahování jednotlivých částí těla a relaxace
  • "Stánkování" výchovně vzdělávací model formou tvořivých, didaktických a pohybových center, které si děti samostatně, nebo s kamarádem prochází a plní jednotlivé úkoly a a ktivity

Pobyt venku:

  • chodíme podle počasí na procházky, výlety do okolí, na zahradu, v jarních a letních měsících využíváme přírody kolem  mnohem více - přenášíme práci s dětmi do přírody
  • časté výpravy do okolí na celé dopoledne
  • chodíme i v drobném dešti

Odpočinek po obědě:

  • odpočívají všechny děti, nenutíme spát, ale dopřát po ranní práci tělu klid
  • každý den čteme pohádku z knihy na pokračování, jedině v pátek si děti vybírají pohádku na poslech.
  • velké děti vstávají dříve, menší děti necháváme déle dospat

Odpolední hry a činnosti:

  • po odpolední svačině si děti vybírají hry podle vlastní volby
  • doděláváme některé činnosti, které se dětem líbily z dopoledne
  • máme čas na společenské, a složitější konstruktivní hry
  • je to čas na rozhovory s dětmi i s jejich rodiči, a tak pochopení anamnéz jednotlivých rodinných prostředí
  • pokud počasí dovolí, trávíme odpoledne na zahradě kolem školy, kde mají děti velký prostor pro svou tvůrčí a námětovou hru, volný pohyb a vytváření
  • v letních měsících je na zahrádce velmi pěkně a dětem se často nechce domů